tisdag 15 maj 2012

Laos

Nu har vi tagit oss fram till Luang prabang. De som skulle vara en lätt 8hs busstripp blev en 13hs som sööööööög rejält. Kvällen innan tog jag ett malariapiller, som förra gången inte påverkade mig ett dugg. Trodde inte att det påverkade mig så mycket den här gången heller, sov bara lite små knackigt, men skulle ju ändå åka buss så tänkte att jag kunde ta igen det där. Synd bara att jag mitt i allt började må illa. Blev inte bättre av att vägen vara världens sämsta och var genom bergen. Upp och ner, höger vänster, gas broms.. 13 timmar, kunde inte sova ett skvattt, skit! Alla som man stöter på som har testat de här malariapillerna har alla slutat ta dem. Vanligt att få väldigt konstiga drömmar, illamående, åksjuka(vafan) och en snubbe på bussen snackade om att han kände sig helt bedövad, kände sig aldrig riktigt glad och hade aldrig riktigt kul när han tog dem. Mysko piller man stoppar i sig.. Vettefan hur jag gör med dem. Nästa vecka då jag ska ta ett till piller ska jag ladda upp med att äta, dricka och sova hela dagen och Inte åka buss.
Aja vi tog oss fram och nu är allt frid och fröjd! Regnat dock här men imorgon ska vi ta oss till ett härligt vattenfall, Kuang si Falls. Hört massa bra och sett fina bilder därifrån, hoppas bara vädret är med oss! =) Sen drar vi vidare mot Vang Vieng i övermorgon, där blir det iallafall tubing. Sen tipsade Olle om att vi skulle hyra cyklar och dra till Blue Lagoon och nån ball grotta. Lät som en utmärkt idé, kommer vi helt klart göra!!

Men tjabba =)

Thailand från Laos.

Thailand på andra sidan vattnet! =)





Tänk er den här frisyren på en snubbe för sisådär 2100 år sen och med en gräskrans  runt skallen?
Magnifikt!!! 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida